بهترین دکتر دیسک کمرکیست؟ بهترین درمان دیسک کمر چیست؟

مهره‌های ستون فقرات شما توسط دیسک‌ها جدا می‌شوند کوسن های گرد، لاستیکی که به عنوان جاذب شوک برای ستون فقرات شما عمل می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند خم شوید و به اشیا برسید. هر دیسک دارای یک ماده داخلی ژله ای است که توسط یک پوسته بیرونی محکم تر احاطه شده است. دیسک‌های ستون فقرات با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و پوسته‌های آن‌ها می‌توانند ترک خورده شوند. دیسک بیرون زده زمانی ایجاد می‌شود که تمام یا بخشی از قسمت داخلی نرم دیسک از طریق قسمت ضعیف یا ترک خورده قسمت بیرونی به بیرون راه پیدا کند. این تغییرات با افزایش سن شخص اتفاق می‌افتد. این تغییرات طبیعی هستند، و اغلب باعث درد نمی‌شوند.

اکثریت قریب به اتفاق بیمارانی که از دیسک‌های کمر رنج می‌برند، به خوبی به درمان محافظه کارانه پاسخ می‌دهند ، از جمله برخی از ترکیبات اصلاح فعالیت اصلی، یک تمرین مناسب یا یک برنامه درمانی فیزیکی و در صورت لزوم مدیریت درد از طریق داروهای بدون نسخه. درصد بسیار کمی از بیماران مبتلا به دیسک کمر همیشه نیاز به عمل جراحی دارند. بهترین دکتر دیسک کمر در طی شش تا دوازده هفته ارزیابی شما را ادامه خواهد داد. اگر با درمان محافظه کارانه وضعیت شما بهبود نیابد ، ممکن است بخواهید در مورد گزینه‌های جراحی با پزشک خود صحبت کنید.

چه عواملی باعث ایجاد دیسک کمر می‌شوند؟

استخوان‌های ستون فقرات شما توسط دیسک‌های بین مهره ای از هم جدا می‌شوند. این دیسک‌ها به عنوان " جاذب شوک" عملکرد حیاتی دارند تا به کاهش تأثیر فشارهای طبیعی در ستون فقرات در حین حرکت کمک کند. فیبروز حلقوی یا آنولوس (حلقه بیرونی فیبر) و هسته پالپوس (قسمت داخلی، ژل مانند) هر دیسک را تشکیل می‌دهد. دیسک کمر، که گاهی اوقات پارگی یا "لغزش" دیسک نیز نامیده می‌شود، هنگامی که حلقه بیرونی ترک خورده یا به آرامی تخریب می‌شود ، باعث می‌شود ماده "ژل مانند" مرکز دیسک نشت کند. دیسک‌های فشرده تا حدودی متداول هستند. عوامل مختلفی در دژنراسیون دیسک از جمله سن بالا، عدم ورزش، چاقی و وضعیت ضعیف بدن نقش دارد.

عوامل حادتر، مانند بلند کردن نادرست اشیا، پیچاندن یا کشش نیز ممکن است باعث ایجاد دیسک کمر شود. با افزایش سن، ممکن است دیسک‌های شما خشک شود و یا برخی از ترکیبات داخلی خود را از دست بدهد و خطر بروز مشکلات دیسک را افزایش دهد. برخی از افراد همچنین ممکن است مستعد ژنتیکی برای مشکلات دیسک باشند یا خواسته های جسمی شغل آن‌ها ممکن است آن‌ها را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

علائم دیسک کمر

بسیاری از افراد دارای دیسک کمر هستند و هرگز به هیچ وجه علائمی را تجربه نمی‌کنند. در حقیقت، مطالعات MRI بر روی افرادی که تا به حال هیچ قسمت جدی از کمردرد نداشته‌اند، معمولاً دیسک‌های بیرون زده و دیسک کمر را نشان می‌دهد.

بعضی اوقات، دیسک‌های کمر باعث درد می‌شوند. علائم در بخش اعظم به محل فتق دیسک بستگی دارد و اگر اعصاب فشار یا التهاب را احساس کنند. این درد می‌تواند ناگهانی باشد و باعث درد شدید مانند تیر کشیدن در پاها شود. علائم دیسک کمر در پشت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• درد شدید در یک قسمت از پا، لگن یا باسن
  • درد یا بی حسی در پشت سا پا یا کف پا
  • ضعف در یک پا

در صورت افزایش ضعف، بی حسی در ناحیه کشاله ران یا روده یا از دست دادن کنترل عملکرد روده یا مثانه، نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارید. این رویداد بسیار نادر یک وضعیت قرمز، و یک حالت اورژانس پزشکی است. بلافاصله با ارائه دهنده خدمات پزشکی خود تماس بگیرید.

تشخیص توسط بهترین دکتر دیسک کمر

تشخیص دیسک کمر

بهترین دکتر دیسک کمر یک معاینه فیزیکی برای ارزیابی وضعیت شما انجام می‌دهد:

• قدرت و محدودیت‌های شما (از جمله توانایی راه رفتن، بلند کردن اشیا یا احساس موارد اساسی)
  • تاریخچه پزشکی و علائم از طریق ارزیابی یک به یک

در برخی موارد، یک سری آزمایشات تصویربرداری برای تأیید تشخیص ممکن است مفید باشد. در بسیاری از موارد، بررسی علائم و ارزیابی کامل بدنی همه مواردی است که برای تشخیص دیسک کمر لازم است.

در صورت لزوم برای استفاده از تصویربرداری پزشکی، پزشک شما می‌تواند اشعه ایکس، MRI، سی تی اسکن یا میلوگرام را درخواست دهد. این آزمایشات ممکن است برای رد سایر علل احتمالی علائم شما یا شناسایی بهتر منبع دقیق دیسک کمر انجام شود.

بهترین درمان دیسک کمر

بیشتر موارد دیسک کمر نیازی به جراحی ندارد. درد، بی حسی یا ضعف معمولاً طی چند هفته یا چند ماه به طور چشمگیری بدون معالجه پزشکی بهبود می‌یابد.

اگر دیسک کمر دارید، بهترین دکتر دیسک کمر ممکن است به شما موارد زیر را توصیه کند:

• بلافاصله فعالیت‌های خود را کاهش داده و استراحت کنید
  • یک داروی ضد التهاب مصرف کنید
  • با یک متخصص فیزیوتراپی کار کنید

داروهای تجویزی

داروهای تجویزی برای درمان دیسک کمر

اگر استراحت و فیزیوتراپی درد شما را کاهش نمی‌دهد، گزینه‌های دیگر در دسترس هستند.

بهترین دکتر دیسک کمر ممکن است داروهای خوراکی تجویز کند

• داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) برای کنترل درد در کوتاه مدت
  • اگر درد شدید باشد و به NSAID ها پاسخ ندهد، یک دوره کوتاه از داروهای اپوئیدی قوی تر استفاده می‌شود
  • شل کننده‌های عضلانی برای اسپاسم های کمری به طور محدود استفاده می‌شود
  • داروهای خاص برای درمان درد عصبی

تزریق استروئید اپیدورال

تزریق استروئید اپیدورال برای درمان دیسک کمر

در موارد نادر، داروهای استروئیدی ممکن است به صورت قرص یا از طریق تزریق به ستون فقرات تجویز شود. تزریق داروهای ضد درد گزینه دیگری است. بهترین دکتر دیسک کمر داروهای استروئیدی را مستقیماً به ناحیه ای از ستون فقرات که دارای درد است، منتقل می‌کند. بسته به نوع تزریق، تسکین درد ممکن است برای هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه داشته باشد. غالباً، این مسئله به کسی زمان کافی می‌دهد تا بتواند وقتی که نتوانسته است قبل از تزریق، در فیزیوتراپی شرکت کند

درمان سرد و گرم

این فرم درمانی اغلب دست کم گرفته می‌شود، و یک روش درمانی ارزان، سریع و بلافاصله می‌تواند در خانه انجام شود. این مهم است که در هنگام درمان دیسک کمر که در ابتدا فقط از سرما درمانی استفاده کنید. دیسک‌های کمر می‌توانند باعث ایجاد التهاب و خونریزی مویرگی شوند. سرما درمانی جریان خون به ناحیه دردناک را محدود می‌کند.

اگر در این منطقه از گرما درمانی استفاده می‌کنید، مویرگ‌ها خونریزی بیشتری می‌کنند و التهاب می‌تواند بدتر شود. به مدت یک بار و برای 10-15 دقیقه از یک بسته سرد استفاده کنید و از سدی بین بسته سرد و پوست خود استفاده کنید (مانند یک دستمال پارچه ای یا حوله نازک). اگر کمر درد به جای حاد مزمن شود، می‌توانید برای تسکین ماهیچه‌ها به گرما درمانی مراجعه کنید. گرما باعث رقیق شدن رگ‌های خونی و افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی به مناطق اطراف می‌شود. استفاده از گرما همچنین می‌تواند انتقال درد به مغز را کاهش داده و ناراحتی را برطرف کند.

چگونه فیزیوتراپی می‌تواند به دیسک کمر من کمک کند؟

هدف از فیزیوتراپی برای دیسک کمر شما کاهش درد و التهاب و بهبود کیفیت کلی زندگی شماست. بهترین دکتر دیسک کمر یک برنامه درمانی شخصی را بر اساس محل دیسک بیرون زده، علائم و سابقه پزشکی شما تهیه می‌کند.

تمرین پیشرفته فیزیوتراپی به عنوان بهترین درمان دیسک کمر، تعدادی از روش‌ها را برای کمک به شما در رسیدن به اهداف خود ارائه می‌دهد. برنامه درمانی شما ممکن است ترکیبی از موارد زیر باشد:

• تهویه هوازی
  • تمرینات کششی و تقویتی
  • اولتراسوند درمانی برای کاهش درد و التهاب عضلات عمقی
  • کشش لگن
  • تحریک الکتریکی عضلات
  • گرما و یخ درمانی

ورزش

ورزش برای درمان دیسک کمر

پزشک یک برنامه ورزشی را تنظیم می‌کند که به حداقل رساندن درد، کمک به حفظ سطح فعالیت طبیعی و جلوگیری از صدمات بیشتر کمک می‌کند. پزشک پیشرفت‌های شما را با گذشت زمان بررسی می‌کند تا بتوانید هر گونه برنامه ریزی لازم را در برنامه خود انجام دهید. بیشتر افرادی که برنامه ورزشی خود را دنبال می‌کنند، بهبود می‌یابند و به فعالیت‌های عادی بر می‌گردند.

TENS

TENS برای درمان دیسک کمر

استفاده از TENS  برای دیسک کمر، روش استفاده از الکتروتراپی است که توسط دستگاهی موسوم به واحد تحریک عصب الکتریکی از راه پوست انجام می‌شود. TENS برای بسیاری از شرایط درد کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد و علی رغم محبوبیت آن با ارائه دهندگان مراقبت از کمر در سراسر جهان، یک درمان بسیار بحث بر انگیز است.

با استفاده از پدهای الکترود کوچک از راه پوست، جریان الکتریکی خفیف جریان الکتریکی خفیف را به منطقه آسیب‌دیده قسمت پشتی منتقل می‌کند. دستگاه‌های TENS بسته به نیازهای خاص بیمار می‌توانند فرکانس کم و تحریک فرکانس بالا تولید کنند.

به طور معمول، این روش درمانی با سایر روش‌های محافظه کارانه در مورد کاهش درد دیسک کمر مانند کایروپراکتیک، ماساژ درمانی یا حتی رفع فشار ستون فقرات همراه است. بیشتر بیماران به طور هم زمان بین 15 تا 60 دقیقه تحریک الکتریکی می‌کنند.

تصور می‌شود که TENS با اختلال در سیگنال‌های عصبی که پیام‌های درد را به مغز می‌فرستند، باعث کاهش درد می‌شوند. عملکردهای عصبی از نظر ماهیت الکتریکی هستند و شوک الکتریکی خفیفی که توسط واحد TENS ارائه می‌شود ممکن است از انتقال دقیق پیام‌های درد جلوگیری کند. علاوه بر این، TENS ممکن است بدن را وادار کند تا اندورفین‌ها را که به طور طبیعی مواد شیمیایی ضد درد در مغز هستند، تولید کنند.

طب سوزنی برای درمان دیسک کمر

طب سوزنی یک روش درمانی است که در آن پزشکان سوزن‌های خیلی نازک را در نقاط مختلفی روی سطح بدن وارد می‌کنند. با هدف قرار دادن نقاط خاص در امتداد "مریدیان ها" که مطابق با مسیرهای عصبی تحت تأثیر دیسک کمر هستند، طب سوزنی با افزایش جریان خون ممکن است بهبودی آن را تحریک کند. طب سوزنی همچنین ممکن است بدن را وادار کند اندورفین‌ها را ترشح کنند که تسکین دهنده طبیعی درد هستند. سوزن‌های طب سوزنی به مدت 20 تا 40 دقیقه در محل مورد نظر باقی می‌مانند. برای نتیجه مطلوب، پزشکان ممکن است چندین جلسه طب سوزنی را توصیه کنند.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی برای درمان دیسک کمر

ماساژ درمانی ممکن است در صورت دریافت مرتب توسط بهترین دکتر دیسک کمر، درد مزمن کمر را بهتر کند. یک ماساژ درمانی شامل نوازش، ورز دادن و دست‌کاری در بافت کمر شماست. این حرکات باعث افزایش جریان خون می‌شود که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به عضلات منتقل می‌کند. خون اضافی همچنین فرآورده‌های زاید را که ممکن است با گذشت زمان جمع شده باشند، دور می‌کند.

در حالی که ماساژ یک درمان اثبات شده برای دیسک‌های کمر نیست، به طور کلی یک روش بی خطر و عاری از عوارض جانبی است. با این وجود، اگر دچار پوکی استخوان، ترومبوز وریدی عمیق، عفونت‌های پوستی، زخم‌های باز یا ورم مفاصل در منطقه کمر یا در نزدیکی منطقه ای که می خواهید ماساژ دهید، ممکن است برای شما مناسب نباشد.

جراحی دیسک کمر

فقط دیسک‌های کمر خاصی نیاز به جراحی دارد. با بی حرکتی، داروهای مسکن و درمان جامع و آموزش‌های ارائه شده در بیمارستان‌ها، پزشکان می‌توانند بیش از 90 درصد بیماران را با موفقیت درمان کنند.

بهترین دکتر دیسک کمر می‌تواند زمان دقیق تعیین جراحی دیسک بیرون زده را نسبت به درمان طولانی مدت محافظه کارانه مؤثر نشان دهد. با استفاده از برش‌های کوچک پوستی و میکروسکوپ‌های جراحی یا آندوسکوپ (جراحی سوراخ کلید)، متخصصان می‌توانند موارد زیر را انجام دهند:

• آسیب موجود را درمان کنند
  • یک دیسک بین مهره ای معیوب را بردارند
  • یک کاشت مصنوعی قرار دهند
  • دیسک‌های بین مهره ای مصنوعی را قرار دهند.

این کار منجر به زخم‌های بسیار کوچک و کاهش آسیب‌های عضلات و تاندون‌ها به عنوان فواید برای شما می‌شود. بنابراین زخم‌ها سریع تر بهبود می‌یابند و ما می‌توانیم شما را زودتر از دو یا سه روز به خانه بفرستیم.