پزشکان اغلب بیمارانی را که از نظر ارتوپدی شرایط خاصی دارند و یا در حال بهبودی از آسیب‌های ارتوپدی یا جراحی هستند، برای انجام طب فیزیکی توصیه می‌کنند. با استفاده از آموزش‌های توان‌بخشی فردی، تمرینات و درمان، بهترین دکتر طب فیزیکی و دکتر فوق تخصص درد عملکرد جسمانی فرد را افزایش می‌دهد. گذشته از افزایش تحرک و قدرت، فیزیوتراپی چندین مزیت دیگر نیز فراهم می‌کند که باعث بهبود سلامت و رفاه عمومی شما می‌شود.

طب فیزیکی به عنوان یک درمان پیشگیرانه

هدف دکتر طب فیزیکی بازگرداندن عملکرد، تحرک و قدرت بیمار است. این درمان با هدف جلوگیری از آسیب بیشتر در منطقه تحت درمان و کاهش یا رفع نیازهای درمانی مانند داروها، تزریق‌ها و موارد دیگر است.

جلوگیری از نیاز به جراحی

جلوگیری از نیاز به جراحی با طب فیزیکی

اگرچه در برخی مواقع جراحی اجتناب‌ناپذیر است، اما در برخی موارد، فیزیوتراپی ممکن است نیاز به جراحی را به تأخیر بیندازد یا به طور کامل از بین ببرد. در اکثر موارد، بهترین پزشکان طب فیزیکی و فوق تخصص درد جراحی، رزرو فیزیوتراپی را به عنوان راه حل آخر در نظر می‌گیرند. آن‌ها برای کمک به فرایند بهبودی، سایر روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی را تجویز می‌کنند و علائمی مانند ضعف و درد را کاهش می‌دهند.

جلوگیری از صدمات

جلوگیری از صدمات با طب فیزیکی

جنبه اصلی فیزیوتراپی ارزیابی مناطق آسیب پذیر در بدن بیمار است. از این ارزیابی، فیزیوتراپی‌ها می‌توانند خطر آسیب دیدگی بیمار در قسمتی از بدن را مشخص کنند. فیزیوتراپیست برای کمک به تقویت و جلوگیری از آسیب دیدگی در این نقاط ضعیف، برنامه‌های فردی را تدوین می‌کند. تمرینات آن‌ها گروه‌های خاصی از ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و لیگامنت ها را تشکیل می‌دهد که برای تقویت منطقه و جلوگیری از آسیب دیدگی در کنار یکدیگر کار می‌کنند. در مورد ورزشکاران، بهترین دکتر طب فیزیکی می‌تواند خطرات و علائم اولیه آسیب را تعیین کند. با این ارزیابی‌ها، آن‌ها می‌توانند یک برنامه پیشگیری یا بازیابی برای اطمینان از امنیت بازیکن ایجاد کنند.

طب فیزیکی برای توان‌بخشی و بهبودی

فیزیوتراپی همچنین به تقویت بدن و بهبود حرکات بعد از آسیب یا جراحی کمک می‌کند. به عنوان مثال، متخصص طب فیزیکی می‌تواند به بیماران مبتلا به آرتریت و نیازمند به لگن، زانو یا سایر تعویض مفاصل کمک کند تا بعد از عمل جراحی بهبود یابد.

مدیریت درد

مدیریت درد با طب فیزیکی

بازنویسی:

در فرآیند بهبودی پس از جراحی، بیماران معمولاً با درد شدیدی روبرو می‌شوند. با استفاده از فیزیوتراپی و انجام تمرینات درمانی که عملکردهای ارتوپدی را بازیابی می‌کنند، این درد کاهش می‌یابد. بیماران تحت تکنیک‌های درمانی دستی مانند متحرک‌سازی مفصل و بافت نرم قرار می‌گیرند. بهبودی پس از عمل معمولاً نیازمند استفاده از داروهای ضد درد است. با استفاده مداوم از فیزیوتراپی، بیماران می‌توانند نیاز خود به داروهای ضد درد را کاهش داده و از وابستگی به دارو جلوگیری کنند. ورزش منظم و تکنیک‌های فیزیوتراپی به بدن امکان می‌دهد بهبودی سریع‌تر و بهتری را تجربه کند، به طوری که بیماران نیازی به تکیه بر داروها برای کاهش علائم خود نداشته باشند.

بیرون زدگی دیسک مهره‌های 4 L و L5: علت و درمان دیسک بین مهره‌ای

حداکثر رساندن حرکت و بهبودی

حداکثر رساندن حرکت و بهبودی با طب فیزیکی

فیزیوتراپی تعادلی برای افرادی که می‌خواهند تحرک یا بهبودی خود را بعد از جراحی یا آسیب دیدگی بهبود بخشند عالی است. بهترین دکتر طب فیزیکی و دکتر می‌تواند مشکلات مربوط به حركت را تشخيص داده و درمان كند. به عنوان مثال، اگر در خم شدن زانو یا آرنج خود مشکل دارید، فیزیوتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن تحرک مناسب کمک کند.

بهترین متخصص طب فیزیکی چه بیماری‌های دیگری را درمان کی کند؟

فیزیوتراپی فقط برای افرادی که شرایط خاصی دارند یا بعد از جراحی یا آسیب دیدگی می‌خواهند بهبود یابند، اختصاص ندارد. بهترین دکتر طب فیزیکی و دکتر فوق تخصص درد می‌تواند به دلایل مختلف از جمله موارد زیر به افراد کمک نماید:

مدیریت مشکلات سلامتی مرتبط با سن

بسیاری از افراد با افزایش سن به شرایطی مانند آرتروز مبتلا می‌شوند که باعث ایجاد مشکل در تحرک و مشکلات عملکردی و همچنین درد زیادی می‌شود. فیزیوتراپی منظم می‌تواند در چنین شرایطی کمک کند. در بعضی موارد، فیزیوتراپی می‌تواند به تأخیر یا رفع نیاز جراحی تعویض مفصل کمک کند.

پیشرفت ورزشی

تمرین‌های خاص بدنی می‌تواند استقامت ورزشکاران را بهبود بخشد تا آن‌ها را پیشتاز رشته خود نماید. این درمان‌ها باعث افزایش هماهنگی نیز می‌شوند. تکنیک‌های کششی و تقویتی برای آموزش بدن برای حرکت بهتر وجود دارد. با این تمرینات بازیکنان انعطاف پذیری را تقویت کرده و عضلات خود را تقویت می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند در شکل بهتری قرار بگیرند.

عملکردهای قلبی عروقی را بهبود ببخشید

فیزیوتراپی می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عروق شما کمک کند. با انجام فیزیوتراپی، شما فعال می‌مانید و عملکرد پمپاژ خون را بهبود می‌بخشید. برای بیمارانی که قادر به انجام ورزش نیستند، فیزیوتراپی می‌تواند به شما کمک کند تا به طریقی ایمن و قابل اطمینان حرکت کنید، به طوری که به بدن خود آسیب نمی‌رسانید. همچنین، متخصصان طب فیزیکی و فوق تخصص درد می‌توانند از طریق تمرینات ایمن و مؤثر به شما کمک کنند تا کالری بیشتری سوزانده و وزن خود را کاهش دهید. این موضوع می‌تواند به بهبود سلامت و رفاه شما کمک کند.

روش‌های درمانی توسط متخصص طب فیزیکی و دکتر فوق تخصص درد

از کنترل درد گرفته تا نتایج عملکردی طولانی مدت ، این تکنیک‌ها نتیجه ای را به ارمغان می‌آورد که بیماران را راضی می‌کند.

ورزش درمانی

ورزش درمانی از روش های درمانی طب فیزیکی

ورزش برای اکثر شرایط ارتوپدی تحت حاد و مزمن انجام درمان است. هنگامی که ماهیچه‌ها، مفاصل و بافت‌های همبند به بیش از حد خود منتقل می‌شوند حتی شکسته یا پاره می‌شوند تقریباً هیچ چیز آن‌ها را سریع‌تر از تمرینات حرکتی و تقویت کننده پیش نمی‌برد. به خصوص در شرایط سرپایی، با ارزش ترین نقش متخصص طب فیزیکی اغلب تجویز دوز و نظارت بر تمرین‌های خاص است که به اندازه کافی برای تحریک بهبودی چالش برانگیز هستند اما آن‌قدر سخت نیستند که به بیمار آسیب برساند.

آموزش بیمار

بیماران فقط چند ساعت در هفته را در بیمارستان می‌گذرانند، اما بسیاری از صدمات به دلیل استفاده بیش از حد یا مکانیک بد بدن همچنان ادامه دارد. برای ایجاد راه حل های کارآمد و طولانی مدت، بهترین دکتر طب فیزیکی باید به بیماران دلایل اصلی اختلالات آن‌ها را آموزش دهد و به آن‌ها در تغییر الگوهای حرکتی روزمره کمک کند. آموزش بیمار ممکن است شامل اصلاح وضع حمل، آموزش راه رفتن و جلوگیری از سقوط و همچنین دستورالعمل‌های مربوط به ADL ها باشد. برای ورزشکاران و بیماران دارای مشاغل جسمی، متخصصین طب فیزیکی ممکن است تنظیماتی را ارائه دهند که هنوز هم عملکرد بالایی را ممکن می‌سازد.

تفاوت درد سیاتیک با دیسک کمر چیست؟

درمان دستی

درمان دستی از روش های درمانی طب فیزیکی

درمان دستی می‌تواند در درمان انواع مشکلات اسکلتی عضلانی مفید باشد و به عنوان یک ابزار عالی برای ورزش و آموزش بیماران عمل کند. همچنین، برای بیمارانی که دارای صدمات حاد یا درد مزمن هستند، می‌تواند به عنوان یک روش مقرون به صرفه جهت ارائه امداد و آمادگی برای درمان‌های شدیدتر در همان جلسه مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، درمان دستی شامل استفاده از حرکات ماهرانه دست است که باعث افزایش حرکت بافت‌ها برای کاهش درد و التهاب، افزایش دامنه حرکت و بهبود وضعیت بیمار می‌شود. روش‌های درمانی دستی متداول شامل متحرک سازی مفصل، مداخله دستی و کشش‌ها هستند و همه این روش‌ها می‌توانند برای آماده‌سازی بیمار برای ورزش مورد استفاده قرار گیرند.

تحریک بافت نرم

تحریک بافت نرم از روش های درمانی طب فیزیکی

یک نوع درمان دستی، تحریک بافت نرم (STM) می‌باشد که شامل استفاده از ماساژ و تکنیک‌های مشابه برای رهاسازی چسبندگی، کاهش بافت اسکار و ایجاد آرامش در عضلات و تاندون‌ها می‌باشد. روش‌های تحریک بافت نرم با کمک ابزار به ویژه در بین ورزشکاران رایج شده است، که ماهیچه‌های سفت آن‌ها اغلب به نیروی بیشتری نیاز دارند تا متخصصین طب فیزیکی بتوانند با اطمینان با دست خود تأمین کنند. به طور کلی، تحریک بافت نرم راهی عالی برای رفع انقباضاتی است که باعث کاهش تحرک و جلوگیری از حرکت صحیح بیماران می‌شود.

استفاده از یخ و گرما

استفاده از یخ و گرما از روش های درمانی طب فیزیکی

استفاده از یخ و گرما هنوز هم دو روش فیزیوتراپی عالی در دسترس هستند. از کمردرد گرفته تا آرتروز گرفته تا التهاب حاد، آن‌ها می‌توانند طیف گسترده ای از نگرانی‌ها را برطرف کنند و به بیماران در ورزش کردن کمک کنند. در اکثر اوقات، دکتر طب فیزیکی از گرما برای افزایش تحرک بافت و کاهش درد قبل از ورزش استفاده می‌کند، به دنبال آن یخ برای کاهش التهاب و درد بعد از ورزش کردن مناسب است.

تحریک الکتریکی

تحریک الکتریکی از روش های درمانی طب فیزیکی

تحریک الکتریکی یا برای ترمیم عملکرد عضلات به دنبال صدمات آسیب زا تبدیل به یک روش درمانی شده است. مانند استفاده از یخ و گرما و سایر روش‌های طب فیزیکی، تحریک الکتریکی می‌تواند راهی عالی برای ساده سازی یک عمل فیزیوتراپی باشد. در حالی که یک بیمار تحت یک تکنیک تحت فشارهای الکترونیکی قرار دارد، می‌توانید تمرین دستی بیشتری برای درمان دستی یا دستورالعمل ورزش در اختیار دیگری قرار دهید.

نور درمانی

سرانجام، لیزر سطح پایین، LED و سایر روش‌های درمانی نوری نه تنها برای کاهش درد و التهاب بلکه برای تسریع روند بهبودی در زخم‌ها و آسیب‌های بافت همبند مفید هستند. این روش‌ها هم به عنوان یک روش درمانی و هم به عنوان یک تنظیم برای ورزش مفید هستند، نور درمانی ابزاری همه کاره است که می‌تواند برای بیماران کاربرد بیشتری داشته باشد.

در اولین مراجعه به متخصص طب فیزیکی چه انتظاری باید داشته باشم؟

در اولین بازدید شما، بهترین دکتر طب فیزیکی و دکتر فوق تخصص ارزیابی شما را به طور کامل انجام می‌دهد که تقریباً 45 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و شامل تاریخچه پزشکی، ارزیابی وضعیت بدنی شما، غربالگری عصبی و آزمایش‌ها و اقدامات برای دستیابی به درک خاص تر از وضعیت شما می‌شود. با استفاده از دانش پزشكي، از اطلاعات به دست آمده از ارزيابي شما براي تشخيص قضاوت باليني در مورد مشکل شما و مداخله درماني مناسب استفاده خواهد كرد. برنامه توان‌بخشی بر اساس مشکلات شناسایی شده و اهداف شخصی بیماران تهیه می‌شود.

بهترین دکتر زانو درد، آرتروز زانو و پارگی مینیسک زانو

پیشرفت من چگونه اندازه گیری می‌شود؟

از آنجا که بهترین دکتر طب فیزیکی و دکتر فوق تخصص درد یک آزمایش یا ارزیابی دقیق را انجام می‌دهد، کمبودها و مشکلات موجود در مورد شما را ارائه می‌دهد، ارزیابی برای تعیین پیشرفت ممکن است. هر 30 روز یکبار ارزیابی مجدد خواهید شد. یک ارزیابی مجدد کامل انجام خواهد شد که شامل تمام تست‌ها و سنجش هایی است که پس از ارزیابی اولیه شما انجام شده است. این داده های جدید را می‌توان به طور مستقیم با اندازه گیری های پایه شما مقایسه کرد تا پیشرفت های ذهنی و عینی را نشان دهد. ادامه درمان شما به نتایج ارزیابی مجدد ، مجوز بیمه و تأیید پزشک بستگی دارد.

آیا به مراقبت‌های پیگیرانه و ثانویه نیاز دارم؟

پاسخ کاملاً به آزمایش یا ارزیابی دکتر طب فیزیکی شما بستگی دارد تا تشخیص و پیش آگهی شما مشخص شود. تمام بیماران پس از ترخیص از برنامه رسمی فیزیوتراپی از ادامه برنامه خود از طریق یک برنامه نگهداری بهره مند می‌شوند. قبل از ترخيص، در مورد اين برنامه عمل با فيزيوتراپ خود صحبت كنيد.

چه چیزی را باید با خود به همراه آورم؟

برای اولین بازدید شما به کارت بیمه خود نیاز خواهید داشت و هرگونه مستندات لازم برای پر کردن برای شما ارسال خواهد شد. اگر گزارش های جراحی، نتایج MRI یا اشعه ایکس داشته باشید، ممکن است آن موارد را نیز بیاورید. علاوه بر این، اگر از هر نوع بریس، اسپلینت یا عصا استفاده می‌کنید، باید آن را با خود به همراه داشته باشید.

برای بازگشت به متخصص طب فیزیکی چه چیزهایی باید همراه داشته باشم؟

در فیزیوتراپی، اهداف باید به حل مشکل شما تمرکز کنند و نه فقط به تسکین موقت علائم. اگرچه داروها و سایر روش‌های درمانی می‌توانند در کاهش علائم کمک کننده باشند، اما فیزیوتراپی نتایج بلندمدت را فراهم می‌کند. پزشک ممکن است، بسته به تشخیص شما، از داروها در کنار فیزیوتراپی استفاده کند. همچنین، فیزیوتراپی برخلاف برخی از روش‌های درمانی دیگر، به گونه‌ای طراحی نشده است که به عنوان یک برنامه نگهداری مداوم ادامه یابد.

مسئولیت من در فیزیوتراپی چیست؟

در نهایت هر بیمار در موفقیت خود در برنامه توان بخشی خود مسئول است. فیزیوتراپیست شما بدون شما نمی‌تواند این کار را انجام دهد! متخصص طب فیزیکی و دکتر فوق تخصص درد می‌تواند ابزاری برای بهبودی در اختیار شما قرار دهد اما از آن‌ها می‌خواهد که کلیه بیماران و مراجعین با دنبال کردن برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به ورزش در خانه همکاری کنند. بهبودی شما تا حد زیادی به انطباق شما با برنامه فیزیوتراپی بستگی دارد.